Belgie: The Weeknd v Antverpách a den v Bruselu

Je to už nějakej ten pátek, co jsem byla v Belgii. V březnu jsem si tam zaletěla na koncert mýho dost oblíbenýho ,,víkenda". Celý to vzniklo už v říjnu a dost spontánně asi tak v 1 ráno, kdy jsme s kamarádem hledali nejlevnější možnost jak ho vidět naživo. No a dopadlo to tak, že bylo 3.3. a my seděli v letadle směr Brusel.

Po příletu jsme (naprosto s jistotou) čekali, že najdem vlak do centra Bruselu a pak pojedem dál do Antverp, kde se konal samotnej koncert. Jenže po zjištění, že jsme na jinym letišti (asi 80 km od Bruselu - Brusel má totiž dvě letiště - Charleroi a Brussels Airport) než jsme si mysleli, že budem, jsme hledali jak se odtamtud vůbec dostat. Nakonec jsme si všimli fronty lidí na lístky do busu a dva si taky koupili. Byla to totiž jediná možnost jak se odtamtud někam dostat. Jen podotknu, že lístek pro jednoho stál asi 17 euro, je vám asi jasný, že moc nadšený jsme z toho nebyli.

Z Bruselu jsme hned sedli na vlak do Antverp a jeli asi tak půl hodinky. První co nás fakt uchvátilo byly úžasný domečky všude kolem nás. Po příjezdu na nádraží jsme zas byli unesený z celkový atmosféry samotnýho nádraží a hlavně to tam vypadalo jak v Harry Potterovi :D.

Celkem rychle jsme našli náš přístavní hotel na jednu noc (tentokrát zas přes Booking), ubytovali se, dali dvacet a šlo se na show. O samotnym koncertu moc psát nebudu, přece jenom to si prostě musí každej zažít a ne to číst. Jen vám povim, že to bylo fakt neskutečný a Ábel všechno zpíval naživo a bezchyby.

Další den jsme se v hotelu nasnídali, sbalili svých pár švestek a šli na obhlídku přístavu - chtěli jsme totiž vidět ten slavnej ,,diamant" nebo oficiálně Port House od Zahy Hadid a poštěstilo se.

Čínská ulička v Antverpách

Katedrála sv. Michala a sv. Guduly

Potom jsme zase sedli na vlak směr Brusel a jeli tak konečně na průzkum centra EU. Okoukli jsme Mont des Arts, což je umělecký centrum města na kopečku s výhledem na centrum. Cestou na kopeček jsme úplnou náhodou skončili v muzeu hudebních nástrojů - pro někoho možná nuda, ale pro nás hudebníky skvělej zážitek. Vstup byl asi za 6 euro a ještě jsme dostali audio, kde jsme si sami volili hudební ukázky nástrojů, u kterých jsme zrovna stáli, bomba.

Věžička radnice na náměstí Grand Place

Muzeum hudebních nástrojů

Večer jsme už jen hodili večeři v jednom random podniku a pak šli na hotel, kterej jsme rezervovali taky přes Booking (Airbnb totiž vycházelo dráž) a chillovali.

Další den jsme rychle oběhli panáčka Manneken Pis - hlavní symbol města a náměstí Grand Place - asi nejhezčí, co jsem kdy viděla. Byla dost zima, foukalo tak, že se pomalu nedal držet deštník a ke všemu mi nebylo moc dobře, takže jsme to jen rychle prolítli a pak se uchýlili na nádraží, kde jsme čekali na ten letištní autobus, večer nám totiž letělo letadlo zpátky do Prahy.

Bruselská radnice

Upřímně mě Belgie nikdy nějak moc nelákala, ale po tomhle tripu se nemůžu dočkat dne, kdy se tam vrátím.

VIDEO ZDE:

Kdyby vás ještě něco zajímalo, napište to do komentářů, určitě se na to podívám.
Díky za přečtení

Lenka

PS.: Já jsem tu nebyl, řekl jsem si, že mi to za to nestojí a radši se budu válet v nemocnici a doma. Ale foťáky a orientační smysl už si brousim na to, až mě sem žena vezme. Peace! - Dominik

You Might Also Like

2 comments

1. Lenkooo, co to zase je ty wafle? Měli by Vám zakázat...ani ne tolik cestovat za jídlem, ale chlubit se s tim! TO. NENI. SPRAVEDLIVÝ. :D Ne, jen sranda. Belgické wafle...rozumim, nedá se odolat, ta čokoládová...no nic. :D
    Belgie mě taky nikdy úplně nebrala. Nebo ne nebrala, ale nenapadlo by mě tam jet. Kromě takový tý krychle s těma koulema (jestli víte, co myslim :D), ani nevim, co by se tam dalo ještě vidět. Teda teď už jo, ale než jsem četla tenhle článek, tak jsem to nevěděla. Ať žije nehynoucí vzdělávání.
    Dominiku, v nemocnici ale taky dobrý ne? :D Trochu jiný žrádýlko. Doufám, že Tě tam žena už vzala, popř. to aspoň plánuje, ať toho tady z Belgie máme víc. :) :D

OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pardon za wafle, já musela :D Jako já jí taky nikdy neměla na seznamu, ale vzhledem k tomu, že jsme tam jeli na koncert, tak mi přišla škoda nevidět i něco z ní :) A Atomium :D jsme nestihli bohužel no.. příště, a s Domim! Pracuje se na tom :)